•  
  •  
  •  

Фахівці з питань реформ – хто вони?

Питанням оновлення і посилення кадрового потенціалу державних органів та залучення на державну службу сучасних, кваліфікованих, компетентних, мотивованих професіоналів присвячена перша зустріч команди державного управління з кандидатами на посади фахівців з питань реформ.

На початку зустрічі її модератор Валерій Пекар повідомив, що протягом перших годин з моменту початку роботи єдиного веб-порталу вакансій зареєструвалося 850 бажаючих взяти участь у конкурсах на нові посади державної служби.

На питання майбутніх працівників директоратів, які будуть створені у міністерствах, відповідали Міністр Кабінету Міністрів України Олександр Саєнко, Голова НАДС Костянтин Ващенко, заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України Тетяна Ковтун, в.о. Міністра охорони здоров’я Уляна Супрун, представники Офісу реформ Кабінету Міністрів України Антон Ященко, Іван Хілобок, керівник Офісу ефективного регулювання Олексій Гончарук, державні секретарі Міністерства культури, Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства освіти, Міністерства енергетики та вугільної промисловості.

Олександр Саєнко у своєму виступі розповів про причини, що спонукають до реформування державного управління, а також виклав основні завдання, що мають бути реалізовані у процесі побудови нової державної служби:

  • створення нової філософії цінності державної служби;
  • зміна процесів і процедур в державній службі;
  • забезпечення прозорості і довіри до проведення конкурсів на посади державної служби.

Для реалізації цих завдань Урядом затверджено низку нормативно-правових актів, якими розпочинається наступний етап реформи державного управління і, відповідно, Уряд розраховує, що державна служба поповниться значною кількістю нових фахівців із бізнесу, громадського сектору, а також з найкращих працівників у державному секторі. 

У своєму виступі Костянтин Ващенко наголосив на тому, що система державної служби має будуватися на компетентністних засадах. Для відбору кандидатів на посади фахівців з питань реформ, які будуть відповідати таким вимогам, як наявність стратегічного бачення, комунікативність, лідерство, налаштованість на досягнення результатів, здатність приймати ефективні рішення, істотно змінено процедуру проведення конкурсу та підходи до обрання конкурсних комісій, передбачено навчання членів цих комісій щодо механізму проведення конкурсів, залучення до конкурсних комісій незалежних експертів у сферах добору персоналу та відповідних політик.

Серед інших новацій щодо відбору на посади фахівців з питань реформ – спеціальні вимоги до керівників директоратів, що створюються у міністерствах, запровадження нових підходів до етапів проведення конкурсів, удосконалення процедури оцінювання.

Претендентів на посади фахівців з питань реформ цікавили питання:

  • скорочення штатної чисельності міністерств під час створення директоратів;
  • отримання сертифікатів щодо вільного володіння державною мовою;
  • наявність ризиків створення конфліктних ситуацій між новоствореними директоратами та іншими структурними підрозділами міністерств;
  • завдання директоратів;
  • тематика тестових і ситуаційних завдань конкурсів;
  • оплати праці фахівців з питань реформ.

На всі поставлені питання бажаючих взяти участь у конкурсах на посади фахівців з питань реформ було надано вичерпні відповіді.

Більш детальну інформацію про захід можна отримати за посиланням на каналі Youtube.