•  
  •  
  •  

Формування управління персоналом у державних органах задля спроможного майбутнього

У рамках ініційованого Національним агентством України з питань державної служби проекту з розвитку людських ресурсів за участі у Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) «Консультаційний фонд впровадження реформ» проведено ряд заходів із впровадження сучасних методів управління персоналом на державній службі.

Метою проекту є впровадження управлінських реформ у сфері децентралізації та поширення знань щодо європейських стандартів державної служби, а також посилення адміністративної спроможності для підтримки реформування державної служби.

У рамках зазначеного проекту в Нацдержслужбі розроблено навчальну програму для підготовки тренерів з питань застосування нового законодавства про державну службу «EU HRM Trainer Programme». Одним з першочергових заходів є навчання тренерів, готових поширювати європейські стандарти у сфері управління людськими ресурсами на державній службі.

Так, впродовж листопада – грудня 2016 року у контексті продовження співробітництва в рамках проекту відбулися навчальні візити до Федеративної Республіки Німеччина з метою вивчення практичного досвіду щодо застосування системи, концепцій та інструментів управління персоналом, що відповідають стандартам Європейського Союзу, а також подальшого їх поширення у відповідних державних органах влади.

Навчальні поїздки складалися із серії тренінгів, які проводили німецькі фахівці Муніципального освітнього центру, місцевого та регіонального управління кадрів, Баварського Державного міністерства фінансів та Transparency International.

Під час візиту розглядалися питання щодо планування та проведення тренінгів для державних службовців, а саме виявлення потреб, розробки навчального плану, його реалізації та методик. Також розглядалися аспекти роботи щодо проведення співбесід кандидатів на зайняття вакантних посад, планування потреб у персоналі та кар’єри на державній службі, інструментів підтримки персоналу і молодих кадрів.

Представник Управління кадрів у м. Хамм ознайомив учасників тренінгу з процесом виявлення потреб у підвищенні кваліфікації, навчанні на робочому місці та наставництва на державній службі. Також під час навчання особливу увагу було приділено питанням боротьби з корупцією, а саме дотриманню правових і етичних норм, а також питанням антикорупційних стратегій.

Знання, отримані за результатами навчальних поїздок, планується використати для поширення у своїх державних органах представниками служб управління персоналом у якості підготовлених тренерів.

За результатами тренінгів, які проводилися у Нацдержслужбі впродовж травня – вересня 2016 року та навчальних поїздок, підготовлено підручник з управління персоналом на державній службі (HR Manual) (додається).

Також заплановано створення майданчика в режимі електронної взаємодії для комунікацій Нацдержслужби з представниками інших органів державної влади, які взяли участь у згаданому заході, та Ради управління людськими ресурсами, що передбачена Стратегією реформування державного управління України на 2016 – 2020 роки, що схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 474-р.

 

Додатково:

у заходах взяли участь 55 осіб – представників служб управління персоналом міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Національного агентства України з питань державної служби, Національного антикорупційного бюро України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України інші.