•  
  •  
  •  

Перетворення держави на конкурентоздатного роботодавця на вітчизняному ринку праці є одним із ключових завдань реформи державної служби. Про це йшлося на круглому столі «Коли всі державні службовці заслужено почнуть отримувати достойні зарплати?»

Голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко презентував  результати, яких було досягнуто під час запровадження змін у структурі оплати праці держслужбовців. Це, по-перше, поступове наближення до відсоткового співвідношення 70х30 посадового окладу з доплатою за ранг та вислугу років до мотивуючої частини. Ця пропорція вже практично досягнута на рівні місцевих державних адміністрацій, і до закінчення перехідного періоду – 2019 року – буде завершена і для ЦОВВ. Дана процедура вичистила структуру заробітної плати, підвищила її гарантований рівень та унеможливила призначення необмеженого розміру преміальних надбавок, які викликали в суспільстві справедливий негативний резонанс. Другим завданням, яке було реалізоване, стало зростання самої заробітної плати. До прикладу, середній рівень заробітної плати спеціаліста місцевої адміністрації у 2015 році становив 3,1 тис. грн., у 2016 році – 4,7 тис. грн., у 2017 році – 6,9 тис.грн. Аналогічний спеціаліст центральних органів виконавчої влади отримував у 2015 – 4,4 тис. грн., 2016 – 6,8 тис.грн., зараз - 12,6 тис.грн.

Ці результати, на думку Голови НАДС, стали суспільно-відчутними, що одразу позначилось на кількості претендентів на відкриті конкурси на зайняття вакантних посад, яка, говорячи мовою статистики, зросла з 1,7 до 4 претендентів на місце. Наступний етап передбачає доведення до 2019 року мінімального розміру посадового окладу державного службовця до двох прожиткових мінімумів, досягнення співвідношення між мінімальною та максимальною платнею держслужбовця 1 до 7, уніфікація зарплати спеціалістів однакового профілю з однаковими посадовими обов’язками різних міністерств.